نتیجه کلی این آزمایش اما خبر از موفق بودن عملیات تغییر رانگلر توسط مهندسان فیات کریسلر می‌دهد به طوری که نسل جدید این خودروی بیابانگرد هم سواری بهتری در شهر داشته و هم قدتر بالاتری در زمینه آفرود دارد.

    دوباره تولد جیپ آهو

    ایرسا| یکی از مشهورترین اس یووی‌های ساخت کشور آمریکا که به دلیل
    تولید و استفاده گسترده در ایران بین عشاق طبیعت و دوستداران اتومبیل محبوبیت
    بالایی دارد خودروی جیپ رانگلر است که در ایران با نام آهو سال‌ها در مجموعه پارس‌خودرو
    تولید شد و در دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ خورشیدی به اتومبیل اول بسیاری از افراد تبدیل شد.
    ویژگی‌های برجسته‌ای نظیر استحکام شاسی و دوام موتور در کنار نگهداری ساده، کاربرد
    بالا و توان انجام عملیات آفرودی در حدی چشمگیر همه و همه کمک می‌کردند تا آهو به
    خوبی در جاده و کوه و دشت بتازد. حالا اما به تازگی شرکت آمریکایی جیپ دست به
    خلاقیت زده و رانگلر یا آهو را به کل تغییر داده است. این تغییرات در حدی است که معرفی
    جیپ رانگلر
    ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۷ باعث شد هیجان‌زده شویم.

    دوباره تولد جیپ آهو

    به گزارش ایرسا، حالا اما وب سایت آمریکایی موتور ۱ در یک گزارش کامل
    به بررسی نقاط ضعف و قوت نسل جدید رانگلر در کوهستان توسان آریزونا پرداخته و با
    آزمایش آهوی تازه شرکت جیپ، سعی کرده توانمندی فنی این خودروی جذاب و محبوب را به
    چالش بکشد. نتیجه کلی این آزمایش اما خبر از موفق بودن عملیات تغییر رانگلر توسط
    مهندسان فیات کریسلر می‌دهد به طوری که نسل جدید این خودروی بیابانگرد هم سواری
    بهتری در شهر داشته و هم قدتر بالاتری در زمینه آفرود دارد. در چند بخش مجزا سعی
    می‌کنیم چکیده‌ای از مشخصات نسل جدید جیپ رانگلر ۲۰۱۸ را ارائه کنیم.

    طراحی بدنه، کاربردی و نوستالژیک

    دوباره تولد جیپ آهو

    در تاریخ صنعت خودروسازی کمتر اتومبیلی وجود دارد که مشابه پورشه ۹۱۱
    با نیای اولیه خود طراحی مشابهی داشته باشد اما جیپ رانگلر این قاعده را شکسته و
    همچنان به سنت‌های دیرین خود پایبند است. این خودرو در یک فرم مشابه با اجداد خود
    که ۶۰ ال پیش برای نخستین بار در آمریکا خلق شدند طراحی شده و کاملا شبیه مدل «
    CJ-7» و « YJ»
    است. البته ابعاد، اشکال و خطوط بهتر و زیباتر
    شده اند اما در کلیت این خودرو تغییر چندانی حاصل نشده است. جیپ با عنایت
    به حس
    خاصی که این طراحی برای رانگلر به همراه دارد در بازآفرینی نسل جدید بر آن
    تاکید
    ویژه ای کرده تا به محض دیدن رانگلر ۲۰۱۸ ناخودآگاه هر بیننده ای یاد
    طبیعت‌گردی و
    نسبت آن با اتومبیل جیپ بیفتد. خوشبختانه ساختار بیرونی خودرو همچنان ساده
    بوده و
    با اندکی زحمت می‌توان رانگلر را از فرم یک اس‌یووی به خودرویی روباز و
    مفرح برای
    طبیعت‌گردی تبدیل کرد. این عملیات کلا در طی چند ثانیه اتفاق می‌افتد و به
    راحتی شما را مالک یک خودروی وحشی و آفرودر می‌کند که با قیمتی پایین قابل
    دسترسی است.

    کابین، لوکس‌تر از همیشه

    دوباره تولد جیپ آهو

    در بخش طراحی داخلی رانگلر ۲۰۱۸ تلاش خوبی از خود نشان داده و با
    بکارگیری ترکیبی از استایل مرسوم و تکنولوژی‌های جدیدی تلاش دارد ضعف همیشگی خود
    را پوشش دهد. در رانگلر جدید کابین دارای تجهیزات ایمنی بیشتر و آپشن‌های ارتباطی بهتر
    نسبت به قبل است. فیات-کرایسلر مصرا عقیده دارد که در سری جدید رانگلر، خریداران
    شاهد بهبود کیفیت ساخت این خودرو و استفاده از متریال مناسب‌تر به منظور افزایش راحتی
    راننده و سرنشینان است. چرم به کار رفته در بالای داشبورد در هیچ یک از رانگلرهای قبلی
    به کار نرفته است. طراحی کلی کابین تغییر یافته ولی هویت پیشین خود را به همراه
    دارد. غربیلک فرمان این خودرو نمونه‌ی تکامل یافته مدل قبلی بوده در عین حال کنسول
    مرکزی با کمک صفحه‌نمایش بزرگ‌تری که در میان دو ورودی هوا احاطه شده جلوه مناسبی
    به اتاق داده است. در مقایسه با نسخه قبلی ، خوشبختانه همه‌چیز ظاهر مدرن‌تری دارد.
    همچنین صفحه‌نمایش دیگری بین پشت آمپرها قرار گرفته و دکمه‌های بیشتری برای عملکردهای
    آفرود وجود دارد که قطعاً تحسین خریداران را به دنبال خواهد داشت.

    افزایش قیمت، بهبود مهندسی

    دوباره تولد جیپ آهو

    علاوه بر ظاهر به‌روز شده، رانگلر به تجهیزات اضافه‌ای در بیرون و کابین
    مجهز شده و وزن آن نیز به لطف استفاده وسیع از آلومینیوم حدود ۹۰ کیلوگرم کاهش یافته
    است.هم‌اکنون می‌دانیم که برای تصاحب این هیولای آفرود چقدر باید سر کیسه را شل کنیم
    ! بهای نسخه دو درب اسپورت رانگلر جی‌ال از ۲۷
    هزار دلار آغاز می‌شود و به ۳۷ هزار دلار برای مدل روبیکان می‌رسد. هر دو خودرو به‌صورت
    استاندارد با پیشرانه ۶ سیلندر ۶/۳ لیتری پنتاستار عرضه می‌شوند. مدل چهار درب شما
    را مجبور خواهد کرد تا پول بیشتری را خرج کنید.

    بهای مدل پایه آنلیمیتد اسپورت از ۳۰٫۵۰۰
    دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای مدل صاحارا باید حداقل ۳۷۳۴۵ دلار بپردازید. نهایتاً
    به مدل پرچم‌دار روبیکان چهار درب می‌رسیم که قیمت پایه ۴۰۴۹۵ دلاری داشته و به آن
    ۱۱۹۵ دلار نیز هزینه تحویل را باید اضافه نمود
    . ‌تمامی مدل‌های
    ۲۰۱۸ نسبت به نسل قبل و سال ۲۰۱۷ حدود ۳ هزار دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهند.مدل
    پایه اسپورت به‌صورت استاندارد با ویژگی‌هایی چون گیربکس ۶ سرعته دستی (گیربکس ۶ سرعته
    اتوماتیک به‌صورت سفارشی در تمام تریم ها عرضه می‌شود)، اکسل‌های جلو و عقب دانا و
    لاستیک‌های چهارفصل بریجستون ارائه می‌شود. اگر خواهان تجهیزات استانداردی چون لاستیک‌های
    آفرود بی اف گوودریچ، چراغ‌های جلوی اتوماتیک و پورت‌های
    USB بیشتر در
    کابین هستید باید مدل پرچم‌دار روبیکان را خریداری کنید.تجهیزات سفارشی همچون گیره
    یدک کشی، سقف هاردتاپ مدولار سه‌تکه و پیشرانه ۲ لیتری توربو با آغاز فصل بهار در دسترس
    خواهند بود
    .

    آزمایش رانندگی

    دوباره تولد جیپ آهو

    موتور ۲ لیتری توربو با قدرتی معادل ۲۷۵ اسب بخار، ۲۹۰ پوند فوت
    گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد در حالی که به کمک سیستم ۴ چرخ محرک دائمی
    هوشمند، رانگلر ۲۰۱۸ قادر است هر مانعی را در طبیعت از پیش رو بردارد. توان یدک‌کشی
    این اس‌یووی آمریکایی حدود ۲ تن است در حالی که بدنه سنگین آن با وزن ۴هزار و سیصد
    پوند همچنان بزرگترین مانع در راه شتاب و کشش بهتر خودرو در جاده است. ۵ سرنشین به
    خوبی می‌توانند در رانگلر سفر را تجربه کنند و ضمن داشتن جای مناسب، فضای کافی
    برای حمل بار را هم خواهند داشت در حالی که قدرت آفرودی رانگلر این توان را به
    راننده می‌دهد که همرانش را به گردش علمی در اعماق جنگل ها و بر فراز کوهستان
    ببرد. در ویدئوی این گزارش می‌تواند بهتر با توانمندی‌های حرکتی این خودرو آشنا
    شوید.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت شرکت ایرسا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس