ایرسا| وب‌سایت استاتیستا که به ارائه آمار و گزارش در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مالی می‌پردازد، اخیرا آمار باارزش‌ترین برندهای جهان در صنعت خودرو را برای سال ۲۰۱۷ منتشر کرده که در آن برند تویوتا باز هم در مقام باارزش‌ترین برند صنعت خودروی جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است. در واقع با رسیدن به انتهای سال میلادی ۲۰۱۷، رده بندی برندهای خودرویی از جنبه های مختلف آغاز شده و در حوزه ارزش برند مشخص شده تویوتا با ارزش کلی ۲۸٫۷  میلیارد دلار همچنان باارزش‌ترین خودروساز جهان به شمار می‌رود. علاوه بر تویوتا، برندهایی چون ب‌.ام‌.و، مرسدس بنز و فورد در فهرست باارزش‌ترین برندهای تجاری جهان قرار داشتند.

    به گزارش ایرسا، تویوتا در حالی در رتبه‌بندی ارزش برند در سال ۲۰۱۷ در مقام نخست قرار گرفت که این نام تجاری متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا از اواخر دهه ۱۹۳۰ میلادی تأسیس شده و دامنه فعالیت گسترده‌ای دارد. این تولیدکننده ژاپنی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در صنعت خودروسازی جهان به شمار می‌رود که امسال چیزی بیش از ۱۰٫۳ میلیون دستگاه خودرو فروخته است. این شرکت در بخش‌های مختلفی فعال است، ازجمله تولید خودروی شاسی‌بلند (SUV)، کراس اوور، سدان، کامیون و موتورسیکلت. علاوه بر این فعالیت‌ها، تویوتا در زمینهٔ تحقیق و توسعه خودروهای هیبریدی، پلاگین و تمام الکتریک نیز سرمایه‌گذاری کرده است. تویوتا علاوه بر فعالیت‌هایش در صنعت خودرو، درزمینه های دیگری مانند پروژه‌های رباتیک و هوافضا مشغول به فعالیت است.

    اما جدا از برتری تویوتا در این رده‌بندی آمارهای دیگری نیز از خلال بررسی جدول استاتیستا می‌توان استخراج کرد. بر این مبنا طبق گزارش این رسانه، پس از بزرگترین خودروساز ژاپن، برندهای آلمانی مثل ب.ام.و و مرسدس بنز قرار دارند که به ترتیب با ۲۴٫۵۶ و ۲۳٫۵۱ میلیارد دلار ارزش، در رتبه‌های دوم و سوم صنعت خودرو جهان به لحاظ میزان اعتبار برند جای دارند. 

     مرسدس بنز آلمان خودروهای لوکس و کراس اوور، اتوبوس و کامیون تولید می‌کند. در سال ۲۰۱۶ مجموع درآمدهای مرسدس بنز حدود ۸۹٫۳ میلیارد یورو بود. آلمانی ناکام امسال البته فولکس واگن است. این شرکت در سال ۲۰۱۷، در پی رسوایی‌های پیرامون “دیزل گیت” و کاهش شدید اعتبار بین‌المللی، از لیست خارج شود درحالی‌که برند “تسلا” برای اولین بار در این رتبه‌بندی قرار گرفت.

    همچنین از میان سه خودروساز بزرگ امریکا، “جنرال موتورز” و “کرایسلر” با نام‌های تجاری متنوعی ماشین می‌فروشند که در این لیست جایی ندارند. اما “فورد” با همان نام و نیز زیربرند لوکس”لینکلن” توانسته در جایگاه بالایی از این فهرست جا گیرد. این شرکت که در ایالت میشیگان واقع است، در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که با برندهای فورد و لینکلن بیش از ۶٫۵ میلیون خودرو در سراسر جهان فروخته است. در همان سال درآمد فورد حدود ۱۵۲ میلیارد دلار بود.

    هوندا، نیسان و آئودی هم به ترتیب رتبه های چهارم تا هفتم را در این جدول له خود اختصاص داده اند. این بین جایگاه برند تازه تاسیس تسلا جالب به نظر می‌رسد چرا که به فاصله کمتر از ۱۰ از تاسیس، هم‌اینک با ۵٫۸۸ میلیارد دلار بالاتر از جگوارلندروور و پورشه در رتبه هشتم باارزش‌ترین برندهای جهان خودرو در سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است.

    باارزش‌ترین برندهای تجاری خودرو در سال ۲۰۱۷ (میلیارد دلار آمریکا)

     

    باارزش‌ترین برندهای خودرو در سال 2017

     

     

    منبع: Statista

    ترجمه: وب‌سایت ایرسا

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت شرکت ایرسا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس