ایرسا| رهاورد جک از چین برای بازار ایران یک سدان کوچک با نام جی۴ است که قرار است رقیب خودروهایی مثل رانا و تندر ۹۰ باشد. خوب به جلوپنجره، فرم چراغ‌های جلو و سپر این سدان چینی نگاه کنید تا ورژنی تازه از هیوندای سوناتا YF را در قالبی کوچک‌تر و البته ناموزون به عینه ببینید. در واقع ای۳۰ (A30) یا جی۴ جدیدترین میهمان بازار ایران با تقلید آشکار از طرح بدنه و چراغ‌های سوناتا آن هم به شکلی ناشیانه، به وضوح محصولی دمده به نظر می‌رسد که از مقوله طراوت و تازگی بهره چندان نبرده است.

    زشت‌ترین ورژن سوناتا!

    به گزارش ایرسا، این خودرو طی روزهای گذشته در جریان نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شده و گویا قرار است با قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی به بازار عرضه شودتا ضمن رقابت با محصولات وطنی و فرانسوی، تلاش جک را برای بقا در بازار ایران به نمایش بگذارد. خودرو واقعا طراحی جذابی ندارد و چشم‌نواز نیست. البته که کار به همین جا ختم نمی‌شود و مشکل سازندگان چینی با طراحی اختصاصی بدنه هم حتی در عالی‌ترین ساخته‌ها همچنان برقرار است چنان که در طرح کلی جی۴ به راحتی ردپای مدل جی۵ جک را می توان دید که در قالبی فشرده‌تر اینجا هم حضور دارد. در واقع نمی‌توان چندان روی طراحی این خودرو حساب ویژه‌ای باز کرد و به سیاق مدل توجوی که اولین خودروی جک برای بازار ایران در سال‌های۹۰ تا ۹۲ بود، جی۴ هم فرمی نه‌چندان مقبول داشته و چندان به دل نمی‌نشیند.

    زشت‌ترین ورژن سوناتا!

    موتور این خودرو همانند سایر تولیدات چین از ساخته‌های قدیمی شرکت‌های ژاپنی است. جی۴ که از موتوری ۱۵۰۰‌ سی‌سی و ۴سیلندر سود می برد، بیشترین توان و گشتاور این موتور به ترتیب ۱۱۲ اسب بخار و ۱۴۶ نیوتن‌متر است که جی۴ را ضمن همراهی مناسب در مانورهای شهری، تا رسیدن به مرز سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت همراهی می‌کند. قدرت این موتور توسط جعبه دنده ۵ دنده دستی و یا جعبه دنده CVT به چرخهای جلو منتقل می گردد در حالی که وزن این سدان ۴٫۳۴ متری حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم است.

    زشت‌ترین ورژن سوناتا!

    جی۴ در قیاس با رانا امکانات بهتری دارد گرچه در بخش هندلینگ و پایداری نمی‌تواند با این خودروی ایرانی- فرانسوی خیلی رقابت کند. البته جی۴از امکانات رفاهی زیادی برخودار نبوده و شاید نقطه ضعف این خودرو برای مشتریان ایرانی آپشن دوست مانع موفقیت کامل آن شود .از جمله تجهیزاتی که می توان در این خودرو یافت، سیستم سانروف، کروزکنترل،۶ بلندگو، آینه‌های برقی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک هاو رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی است که چندان کامل نیست اما در کل به لحاظ تجهیزات از خودروهای ایرانی بهتر است.

    زشت‌ترین ورژن سوناتا!

    البته که این کوچولوی چینی نکات مثبتی هم دارد. فضای داشبورد به سیاق بسیاری از ساخته‌های کشور چین خوب از کار درآمده و می‌توان حتی آن را زیبا قلمداد کرد. بهترین خبر این است که تریم دو رنگ داشبورد با ظاهری خوب، از کیفیت نسبتا متوسطی برخوردار بوده و بهتر از ساخته‌های چری یا لیفان از کار درآمده است. استفاده از صفحه لمسی ۷ اینچی نیز که در مدل‌های فول ارائه می‌شود به فضای داخلی جی۴ جلوه بهتری می دهد. کیفیت مونتاژ خودرو نیز خوب است و واقعا در سطحی بالاتر از ساخته‌های چری، ام‌وی‌ام، فاو و لیفان قرار دارد. در کل گرچه نمی‌توان از جی۴ ناامید بود اما این خودرو در مقایسه با کیفیت و دوام و خوشنامی تندر۹۰ یا زیبایی و آپشنال بودن دنا قطعا قافیه را می بازد.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت شرکت ایرسا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس