ایرسا| شرایط امروز بازار خودرو ایران با ۳سال پیش بسیار متفاوت است و رنو، سئات و هیوندای درصددند از موفقیت دوباره تویوتا در این بخش از بازار  جلوگیری کنند. با وجود ۶ رقیب مختلف و افزاشی سطح قیمت‌ها، سوال  اساسی این است که آیا سدان کوچک و محبوب تویوتا در دور جدید ورود به بازار ایران می‌تواند دوباره به محبوب‌ترین اتومبیل رده خود تبدیل شود؟ پاسخ به این پرسش نیازمند بررسی دقیق‌تر در شرایط امروز سدان‌های شهری رده سی (C) است.

    کورولا 2018 در آستانه ورود به ایران

    به گزارش ایرسا، نسخه ۲۰۱۸ تویوتا کرولا قرار است با چند تغییر کوچک در بخش طراحی داخلی و خارجیبه زودی راهی بازار ایران شود. خودروساز ژاپنی نسخه بهبودیافته کرولای محبوب را اخیرا در امارات معرفی کرده و نگاهی به این مدل نشان می‌دهد کورولا ۲۰۱۸ تنها به لحاظ ظاهری به روز شده است. از جمله تغییرات کرولا می‌توان به تغییرات پوزه خودرو، بهبود تجهیزات داخلی و افزایش تجهیزات ایمنی اشاره کرد. تویوتا کرولا ۲۰۱۸ از نظر بصری دارای جلوپنجره جدید، چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی و رینگ‌های متفاوت نسبت به مدل ۲۰۱۶ است. مدل‌های پایه‌ به‌صورت استاندارد دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی هستند درحالی‌که تریم‌های کامل‌تراز چراغ‌هایال‌ای‌دیکامل و رینگ‌های ۱۷ اینچی برخوردارند .

    کورولا 2018 در آستانه ورود به ایران

    داخل کابین کورولا‌ي به‌روز شده دارای پوشش فابریک جدید، کنترل‌های تهویه/بخاری بازطراحی شده و ورودی‌های هوا‌‌ است. اتصال بلوتوث و سیستم صوتی انتیون به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. نسخه ال‌ای‌اکو (LE eco)کرولا در بزرگراه مصرف سوخت ۵٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۸لیتری با قدرت ۱۴۰ اسب بخار (به‌جای ۱۳۲ اسب بخار) بهره برده و به گیربکس دوباره برنامه‌ریزی شده سی‌وی‌تی مجهز است. متاسفانه با همه کیفیتی که موتور کورولا دارد اما حجم بالای آن و قدرت اندکش موجب می‌شود تا در برابر سئات تولدو و رنو مگان در موضع ضعف باشد. زمانی که وارد کابین تویوتا کرولا می‌شوید، با همان جزئیات و مشخصاتی روبه‌رو می‌شوید که این مدل را در طول چند سال اخیر تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین خودروی بازار کرده است. کابین دقیق، اقتصادی، شکیل و مدرن طراحی شده است.

    کورولا 2018 در آستانه ورود به ایران

    خریدار اگر بسته‌بندی رانندگی امن را برای قرار‌گیری روی کرولا انتخاب کند، این گزینه را در اختیار می‌گیرد  که از امکانات سامانه پیش از تصادف، کروز کنترل شناور با رادار و اخطار خارج شدن از میان خطوط استفاده کند. امکاناتی که طبق تحقیقات انجام شده بیشترین تاثیر را در کاهش تصادفات جاده‌ای به نمایش در می‌آورند. باید به این مسئله اشاره کرد که متاسفانه تغییر زیادی در شتاب و سرعت این خودرو شاهد نیستیم و هر چقدر کرولا تلاش کرده ظاهر این خودرو را بهبود دهد اما در بهبود سرعت ‌ ناتوان بوده است. ‌

    کورولا 2018 در آستانه ورود به ایران

    پیشتر در سال قبل، دو مدل از کرولا  ‌‌یعنی مدل‌های ال‌ای‌اکو (LE eco) و اس‌ای (SE) که با دنده دستی عرضه می‌شوند و در کنار مدل ایکس‌اس‌ای (XSE) که از جعبه دنده سی‌وی‌تی سود می‌برد، در یک تست رانندگی مورد ارزیابی قرار گرفته و مجله مذکور این خودرو و گیربکس آن را خسته‌کننده ارزیابی کرده‌ است. البته گفته می‌شود که تویوتا در مدل ۲۰۱۸ آرایش جعبه دنده شش دنده خود تغییراتی اعمال کرده ‌و در سیستم تعویض دنده نمونه سی‌وی‌تی نیز تحولات مثبتی اعمال کرده است تا با کمترین حرکت دست شما قادر به تعویض دنده باشید. این موضوع البته در زمینه رانندگی و هندلینگ کورولا تغییر چندانی ایجاد نکرده است. برای نمونه در تستی که اخیرا از مدل کرولا ۲۰۱۸ گرفته شده گرچه شاهد عملکرد بهتری از کرولا۲۰۱۸  هستیم و این خودرو آشکارا از بدنه شکیل‌تر، اتاق زیباتر و در مجموع اتاق مدرن تر سود می‌برد اما هنوز هم کند و بی‌احساس است.

    کورولا 2018 در آستانه ورود به ایران

    در مجموع با اینکه کورولای ۲۰۱۸ خودروی بسیار خوبی است اما به نظر نمی‌رسد بتواند موفقیت خود در سال ۹۵ را دوباره در ایران تکرار کند. دلیل ما برای این موضوع ۲ مورد است، نخست تعرفه‌های افزایش یافته برای واردات خودرو که هم اینک با توجه به موتور۱۸۰۰سی‌سی این خودرو، از ۴۰ به ۷۵ درصد افزایش یافته و بهای کورولای را به نزدیک ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان رسانده است. دوم کیفیت ساخت بالای رنو مگان که به نظر می‌رسد به عنوان رقیب کورولا هم ارزان‌تر و هم جذاب‌تر است و در عین حال مصرف کمتر و قدرت مشابه تری دارد.

     

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت شرکت ایرسا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس