چهارشنبه گذشته کنیچی یاماموتو مهندس و مدیرعامل سابق مزدا که به نوعی مخترع پیشرانه دورانی یا وانکل نیز بود و برای نخستین بار آن را بر روی محصولات مزدا استفاده کرد در سن ۹۵ سالگی در ژاپن فوت کرد.

    ایرسا|شرکت ژاپنی مزدا با اینکه روزهای خوبی را می‌گذارند و محصولاتش در بین تولیدات موفق صنعت خودروی ژاپن در زمره بهترین‌ها هستند اما اینروزها با غم بزرگی دست به گریبان است. مدیر و مهندس پیشین این شرکت که نقشی اساسی در تولید موتو مشهور وانکل مزدا داشت، انتهای هفته قبل فوت کرد و مزدا به سوگ این چهره برجسته ملی نشست. چهارشنبه گذشته کنیچی یاماموتو مهندس و مدیرعامل سابق مزدا که به نوعی مخترع استفاده گسترده از پیشرانه دورانی یا وانکل روتاری نیز بود و برای نخستین بار آن را بر روی محصولات مزدا استفاده کرد در سن ۹۵ سالگی در ژاپن فوت کرد.

    به گزارش ایرسا، یاماموتو که از علاقمندان به موتور مشهور فلیکس وانکل بود با قراردادن این پیشرانه روی کوپه جذاب ۱۱۰ یکی از نخستین خودروهای اسپورت ژاپنی را در دهه ۷۰ میلادی راهی بازارهای جهانی کرد و موفقیت بزرگی نیز با این کوپه دو درب کسب کرد. یاماموتو که نقش اصلی را در طراحی و تولید کوپه ۱۱۰ اس داشت، با پشتکار فراوان این خودرو را در سال ۱۹۶۷ راهی بازار ژاپن و در سال بعد در بازارهای جهانی معرفی کرد. در اینجا تصاویری از کنیچی یاماموتو و خودروی کوپه مزدا ۱۱۰ اس را می‌توانید در قالب یک آلبوم تصویری ببینید.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت شرکت ایرسا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس