ایرسا| بازار چین بزرگان خود را شناخت. نگاهی به عملکرد خودروسازان مختلف در بزرگترین بازار خودروی جهان،نشان می‌دهد فولکس‌واگن در کنار برندهای نوظهور چینی از موفق‌ترین برندها و پرفروش‌ترین مدل‌ها در سال ۲۰۱۷ برخوردار بوده‌اند. نکته جالب این است که بائوجون به عنوان خودروسازی کاملا جوان توانسته با عرضه کراس‌اوور ۵۱۰ سورپرایرز بزرگ بازار چین باشد.

    غوغای فولکس در چین
    به گزارش ایرسا، بازار خودروی چین با ادامه روند رشد خود، امسال مرز فروش ۲۴٫۷ میلیون دستگاه را شکست و توانست باز هم فاصله خود را با دو بازار اروپا و آمریکا افزایش دهد. این بخش از بازار جهان که شدیدا رقابتی، مملو از فرصت و در معرض تغییرات تکنولوژیک است به واسطه حضور توامان انبوهی از برندهای گمنام چینی و اغلب خودروسازان برجسته جهان از شرایط خاصی برخوردار است. بیش از ۱۰۰ برند مختلف با حدود ۵۰۳ مدل در بازار چین فعالند و در حالی که فولکس‌واگن، جیلی، بیوک، تویوتا، نیسان، گک و هوندا جزو خودروسازان موفق بازار چینی هستند، فیات، دی‌اس، ونوچیا، هاوتای و لیفان از بدترین شرایط فروش در این کشور رنج می برند. کل فروش خودرو در سال ۲۰۱۷ در کشور چین ۲۴٫۷۲۰ میلیون دستگاه بوده که از این تعداد ۴٫۱۶۰ میلیون دستگاه متعلق به خودروهای تجاری بوده است.

    غوغای فولکس در چین
    وولینگ گوانگ هوانگ:این خودروی چینی موفق شده با تولید بیش از ۵۳۲ هزار دستگاه خودرو، رتبه سال ۲۰۱۶ خود را دوباره تکرار کرده و به تنهایی بر صدر جدول پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین تکیه بزند.

    هاوال اچ۶: این خودرو که اخیرا توسط شرکت بهمن در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده با تولید بیش از ۵۰۵ هزار دستگاه خودرو رتبه دوم پرفروش‌ترین محصول بازار چین را از آن خود کرده است.

    غوغای فولکس در چین
    فولکس‌واگن لاویدا: سدان آلمانی تا پیش از شانس بالایی برای کسب رتبه نخست داشت اما افت فروش د ر۲ ماه پایانی سال باعث شد تا با تولید ۴۶۱ هزار دستگاه، بازی را به رقبای چینی باخته و به رتبه سوم بازار بسنده کند.

    بیوک اکسلنت: سدان آمریکایی بیوک یکی از شگفتی‌سازان بازار امسال بوده که موفق شده با یک رشد گسترده ۱۳ درصدی، ۴۲۱ هزار دستگاه فروش داشته باشد.

    نیسان سیلفی: خودروساز بزرگ ژاپنی با این محصول جذاب توانسته ضمن کسب یک رشد ۱۰ درصدی، بیش ۴۰۴ هزار دستگاه فروش داشته باشد و جایگاه خود را بیش از همیشه در بازار چین مستحکم کند.

    غوغای فولکس در چین

     
    بائوجون ۵۱۰:با لوگویی مشابه سمند، این شاسی‌بلند چینی- آمریکایی موفق شده رتبه ششم بازار چین در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده و با فروش بیش از ۳۵۸ هزار دستگاه یکی از شگفتی‌سازان بازار باشد. 

    فولکس‌واگن تیگوان: میهمان تازه و ۳۰۰ میلیونی بازار ایران گویا در چین بازار بسیار خوبی دارد به طوری که امسال با فروش ۳۴۰ هزار دستگاه یکی از مهمترین سورپرایزهای فولکس در راستای تحقق رشد فروش و تثبیت جایگاهش به عنوان بزرگترین خودروساز جهان بوده است. 

    غوغای فولکس در چین
    گک ترامپچی جی اس۴: این سدان چینی با فروش بیش ۳۳۷ هزار دستگاه، یکی از موفق‌ترین محصولات کمپانی پیشرو گک بوده که از قضا تمایل دارد در بازار آمریکا هم به فعالیت بپردازد.

    تویوتا کورولا: محبوب‌ترین خودروی جهان به مدد فروش گسترده خود در بازار چین توانسته تویوتا را در زمینه کسب رشد مدنظر در سال ۲۰۱۷ یاری کند. این سدان کوچک توانیته با فروش ۳۳۶ هزار دستگاه در بازار چین، حدود یک چهارم کل فروشش را در جهان از طریق خریداران چینی محقق سازد.

    غوغای فولکس در چین
    فولکس‌واگن ساگیتار: نامش را تا به حال نشنیده‌اید اما دهمین خودروی سال چین به لحاظ تعداد فروش بوده که مجموعه توانسته ۳۲۷ هزار دستگاه فروش داشته باشد.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت شرکت ایرسا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس