ایرسا| بررسی نتایج فروش نخستین ماه سال ۲۰۱۸ خودروسازان در بازار آمریکا نشان‌دهنده سقوط شدید سهم بازار فورد، کیاهیوندای و فیات کریسلر است و در عین حال تویوتا و نیسان باز هم موفق شده اند سیر صعودی خود را حفظ کنند. تسلا در ماه اول سال ۲۰۱۸ توانسته با تقویت تولید، وضعیت فروش خود را به میزان مناسبی بهبود دهد. مرسدس بنز نیز با فروشی مناسب و برتری بر رقیب دیرینه اش ب ام و، همچنان جایگاه اول را در بین فروشندگان اتومبیل لوکس از آن خود کرده است.

    آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

    به گزارش ایرسا، با اینکه سال جدید میلادی در آمریکا با برگزاری رویداد مهم خودرویی شیکاگو اوتوشو ۲۰۱۸ رونق خوبی گرفته و تعداد زیادی از برندهای آمریکایی مدل‌های تازه خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌اند اما به نظر می‌رسد همچنان برد با خودروسازان ژاپنی به ویژه شرکت تویوتا است که با معرفی نسل جدید دو سدان موفق خود یعنی کمری و آوالون توانسته به کانون توجهات در بازار آمریکا تبدیل شود.

     آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

    اما در جدول کلی ماه ژانویه ۲۰۱۸، همچنان این فوردموتور آمریکا است که در رده‌ اول قرار دارد و به شکل سنتی باز هم موفق شده ماه اول سال را با فروش ۱۵۴ هزار دستگاهی به پایان برد گرچه این آمار در مقایسه با نرخ ۱۶۴ هزارتایی همین ماه در سال ۲۰۱۷ حاکی از یک افت ۵درصدی فروش این خودروساز قدیمی است. در عوض تویوتا با رشدی ۱۷ درصدی موفق شده به یک قدیمی این برند اقتصادی برسد به طوری که با فروش ۱۴۹ هزار دستگاه، ضمن کسب رتبه دوم بیشترین رشد ماهانه را تجربه کرده است. سر آمریکایی‌ها البته کاملا بی‌کلاه نمانده و شورولت با فروش حدود ۱۴۲ هزار دستگاه، توانسته ضمن کسب رشد۵ درصدی به جایگاه سومین فروشنده بزرگ بازار آمریکا تکیه دهد.

     آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

    اما نیسان و هوندا دو خودروساز مشهور و محبوب ژاپنی، در ژانویه ۲۰۱۸ عملکرد به نسبت خوبی داشته به طوری که نیسان با ۱۰ درصد رشد توانسته حدود ۱۱۳ هزار دستگاه خودرو بفروشد و رتبه چهارم جدول را از آن خود کند. هوندا نیز با فروش۹۵ هزار دستگاه خودرو ضمن کسب جایگاه همیشگی خود، افتی ۱٫۶درصدی را تجربه کرده است.

    آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

    سورپرایز بزرگ بازار ژانویه اما جیپ بوده که با عبور از سوبارو، هیوندای و فولکس توانسته حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو بفروشد. سوبارو، هیوندای و کیا هم پس از جیپ با فروشی به ترتیب معادل ۴۴، ۳۹ و ۳۵ هزار دستگاه را تجربه نموده ضمن اینکه هیوندای با یک افت بزرگ ۱۰ درصدی، روند نزولی خود را تسریع کرده است.

    آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

    اما در بین لوکس‌سازها این مرسدس بنز است که توانسته علیرغم افت ۳ درصدی، با فروش بیش از ۲۹ هزار دستگاه خودرو رتبه نخست بهترین عملکرد را در کلاس فروشندگان خودروهای رفاهی به دست آورد. ب.ام.و، لکسوس، آئودی، بیوک و کادیلاک هم با فروشی به ترتیب به میزان ۱۹، ۱۷، ۱۴، ۱۳ و ۹ هزار دستگاه رتبه‌‌های دوم تا ششم این کلاس را به خود اختصاص داده‌اند.

     آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

    در کلاس سوپرکارها هم این برند مک‌لارن بوده که با رشدی ۶۰ درصدی موفق شده بالاتر از بنتلی و لامبورگینی بر صدر جدول پرفروش‌ترین خودروهای سوپرلوکس و سوپراسپورت بایستد. ضمن اینکه تسلا با دو برابر کردن فروش خود، رشدی معادل ۱۰۴ درصد را در این ماه به ثبت رسانده است.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت شرکت ایرسا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس