مردی مثل پدر یا یک عمر مأمور مخفی

    رضا کیانیان کارگردان “نمایش حرفه ای” در تورنتو کاندا

    نمایش «حرفه‌ای» با کارگردانی و بازیگری رضا کیانیان در دو شهر تورنتو و ونکوور کانادا پس از اجرا در شهر مونترال اجرا می‌شود. این نمایش که با طراحی، کارگردانی و بازی رضا کیانیان، روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت، در شهر مونترال کانادا روی صحنه رفت، قرار است روز‌های پنج و شش خرداد در شهر تورنتو و ۱۲ خرداد در شهر ونکوور اجرا شود.

    نمایش «حرفه‌ای» نوشته دوشان کواچویچ، با طراحی و کارگردانی رضا کیانیان که بهمن و اسفند سال ۹۵ در تماشاخانه پالیز روی صحنه رفت، تور اجرا‌های خود در کشور کانادا را آغاز کرده است. این نمایش با حضور رضا کیانیان، هدایت هاشمی، دیانا فتحی و سعید ملک، روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت، در شهر مونترال کانادا روی صحنه رفت. قرار است «حرفه‌ای» در ادامه اجرا‌های خود در شهر‌های تورنتو و ونکوور نیز روی صحنه برود.

    در اجرای سال ۹۵ رضا کیانیان در نخستین تجربه کارگردانی خود با هدایت هاشمی و بهاره رهنما هم‌بازی شده بود که اینک بهاره رهنما همراه این گروه نیست و دیانا فتحی جایگزین او شده است.

    نمایش‌نامه «حرفه‌ای» نوشته دوشان کواچویچ و موضوع آن درباره فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی و پیامد‌های آن است و رویکردی کمدی- اجتماعی دارد. نویسنده‌ای معترض و سخت انقلابی در روزگار دیکتاتوری مارشال تیتو در یوگسلاوی، اکنون پس از سرنگونی تیتو، رئیس اداره کتاب شده است.

    حالا خودش مسئول بررسی کتاب‌هایی است که در نوبت انتشار هستند! این یک موقعیت کمیک و درعین‌حال تراژیک است. حالا پیرمردی به ملاقات او می‌آید که در زمان دیکتاتوری از عوامل وزارت اطلاعات و مأمور رصد نویسنده بوده است.

    حرفه‌ای، نمایشی کمدی است که می‌خواهد ما را متوجه جریانات سیاسی و اجتماعی کند و به این تعبیر باید گفت که ما را در یک موقعیت قرار می‌دهد و به ناچار پیرو امکانات یک کمدی موقعیت خواهد بود که در آن هدف ارائه آن نکات بارزی است که می‌تواند بازدارنده جریانات نوین و اصلاحات اجتماعی باشد.

     

    مردی مثل پدر یا یک عمر مأمور مخفی

    نمایش حرفه‌ای

    بستر اتفاقات، وزارت فرهنگ و هنر در صربستان یا یوگسلاوی پس از دوره کمونیستی است. نویسنده‌ای که حالا شغل نظارت بر کتاب را دارد، پیش از این‌ها علیه نظام بسته کمونیستی سخنرانی‌ها و متن‌هایی را نوشته که می‌خواسته منتشر شود که نشده است. همه این موارد را به نقل از پلیس مخفی‌ای می‌شنویم که پس از ۱۸ سال حالا بازنشسته و برکنار شده است، اعتراف می‌کند.

    او مأمور مخفی برای کنترل برنامه‌های این نویسنده بوده که یک نسخه از گزارش‌های خود را در اختیار اداره پلیس می‌گذاشته و نسخه دیگری را در خانه به کمک فرزندش تنظیم و ویرایش می‌کرده است که حالا در چند چمدان نگهداری می‌شود و بخشی از آن را به اینجا آورده و بخش دیگرش را در خانه نگهداری می‌کند.

    از این ۱۸ سال، او ۱۶ سال را بنا بر وظیفه پلیس‌بودنش انجام داده و دو سال را طبق عادت دنبال کرده است. او که همانند پدر نویسنده فقط یک پلیس بوده و از تفکر و جریان روشنفکری بی‌خبر بوده است، به دلیل تنظیم این سخنرانی‌ها و انتشار نوشته‌ها و غورکردن در آن‌ها به کمک فرزندش حالا دیگر تا اندازه‌ای روشنفکر است و حتی پسرش نیز به‌واسطه همین متن‌ها روشنفکر شده و در حکومت قبلی از کشور تبعید شده است.

    نمایش حال‌وهوای غریبی دارد، چون در آن رابطه پلیس و نویسنده رمزگشایی می‌شود بی‌آنکه در آن خطر و تهدیدی باشد و این رابطه به‌جای مرگ و شکنجه و دستگیری سرشار از مهر و محبت است و انگار پلیس مخفی به دیدن پسرش آمده و از خاطراتی می‌گوید که در زندگی این دو اتفاق افتاده است، اما، چون پلیس مخفی بوده یا در لباس و گریم مبدل بار‌ها در حوادث مختلف حضور می‌یافته، امروز نویسنده این مرد را به خاطر نمی‌آورد.

    شاید هم سادگی و شفافیت نویسنده در آن روزگار بوده که مانع از لمس دیگری در لباس مبدل می‌شده برای اینکه گاهی دیگران به حضور مشکوک این مرد هشدار داده‌اند و او از کنارش رد شده و حالا متعجب است که این‌همه حرف زده و نوشته و از چشم خودش پنهان مانده است.

    مردی مثل پدر یا یک عمر مأمور مخفی

    دوشان کواچویچ یکی از مشهورترین هنرمندان تئاتر اهل یوگسلاوی است که فیلم‌نامه مشهور «زیر زمین» را برای امیر کاستاریکا نوشت و این فیلم توانست در جشنواره فیلم کن در سال ١٩٩٥ نخل طلا را دریافت کند. کیانیان این نمایش‌نامه را با ترجمه ایرج امامی و از روی ترجمه انگلیسی و ترجمه‌ای که در آف برادوی اجرا شده، به صحنه برده است. پیش از کیانیان نیز در سال ۸۳ بابک محمدی با ترجمه خود این متن را کارگردانی کرده بود که اتفاقا رضا کیانیان در کنار مریم سعادت و احمد ساعتچیان یکی از پرقدرت‌ترین بازی‌هایش را عرضه کرده بود.

    ناگفته نماند که پس از گذشت ۱۲ سال با توجه به پابه‌سن‌گذاشتن رضا کیانیان احساس می‌شود که بهتر از عهده نقش یک فرد مسن برآمده است. درعین‌حال او سعی کرده بود که در اجرای خود با نگاه متفاوت و شیوه اجرائی تازه‌ای نمایش «حرفه‌ای» را کارگردانی کند که تفاوت‌هایشان خیال مخاطب را از تأثیر‌های حرفه‌ای کار بابک محمدی دور کند و شاید هم موفق شده باشد، اما برخی منتقدان همچنان به همان اجرای قبلی و بازی کیانیان در آن بیشتر توجه نشان داده‌اند و این خود شاید دلایل دیگری داشته باشد که در نوبودن آن اجرا چنین حس‌وحالی برایشان همچنان دوام یافته است.

    منش ظاهری اجرای حرفه‌ای همان شیوه پیشین است، اما در باطن دگرگونی قابل‌لمسی در ارائه تحلیل و ایجاد موقعیتی تصویری‌تر را فراهم کرده است. این اجرا در طراحی صحنه و لباس بسیار متفاوت با آنچه قبلا اجرا شده است می‌نماید. در اینجا هدف ارائه یک فضای قابل تعمیم است؛ برای همین از داربست استفاده شده که در یک پرسپکتیو رو به بی‌نهایت، یک چشم‌انداز ترسیم می‌شود که می‌تواند موقعیت را گسترش‌یافته بنمایاند و این همان تصویر ایده‌آلی است که ما را نسبت به دریافت اتفاقات کنش‌مند می‌کند.

    همچنین باید گفت که نمایش «حرفه‌ای» علاوه‌بر تهران، از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت پارسال در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه رفت. در اجرای مشهد، رضا کیانیان، هدایت هاشمی، سعید ملک و رعنا خطامی به ایفای نقش پرداختند. نورالدین حیدری‌ماهر، تهیه‌کننده و مسعود پاکدل، مدیر امور بین‌الملل نمایش «حرفه‌ای» هستند.

    حال درحالی‌که آئودی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک کراس‌اوور جدید کیو۸را به‌عنوان نمونه‌ای ارزان‌تر از لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا به بازار عرضه کند، به گزارش اتوکار، ممکن است ب‌ام‌و هم طی دو سال آینده مدل ایکس۸را تولید نماید.

    با اینکه هنوز کراس‌اوور پرچم‌دار ب‌ام‌و یعنی مدل ایکس۷ معرفی نشده است اما مدت‌زمان زیادی است که شایعات فراوانی مبنی بر احتمال ساخت مدلایکس۸مطرح شده است. حال درحالی‌که آئودی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک کراس‌اوور جدید کیو۸را به‌عنوان نمونه‌ای ارزان‌تر از لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا به بازار عرضه کند، به گزارش اتوکار، ممکن است ب‌ام‌و هم طی دو سال آینده مدل ایکس۸را تولید نماید.

     شانس تولید ب.ام.و ایکس8 بالاست

    طرح احتمالی نسل جدید ب.ام.و ایکس۸ که توسط مجله آلمانی اتوبیلد منتشر شده است

    مدیر بخش توسعهٔ محصولات ب‌.ام‌.و آقای کلاوس فرولیخ در این رابطه طی مصاحبه‌ای گفته است:«بازار فروش برای ایکس۸خصوصاً در کشورهایی مثل چین وجود دارد اما در این مورد هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. هر خودرو باید شخصیتی متمایز داشته باشد و این از حوزه‌هایی است که ارزیابی آن زمان زیادی لازم دارد. دراین‌ارتباط یکی از اولین تصمیم‌هایی که من در هنگام کار در بخش استراتژی محصولات ب‌ ام‌ و گرفتم ساخت مدل ایکس۶ بر اساس ایکس۵ بود. حالا هم شانس تولید ب.ام.و ایکس۸ بالاست.»

     

     

    منبع : پدال

    «خطر لو رفتن داستان فیلم وجود ندارد!»

    بنینی: می‌خواستم زیبایی زندگی را در بدترین شرایط به مردم نشان بدهم.


     چگونه

     

    روبرتو بنینی در صحنه‌ای از فیلم “زندگی زیبا است”

     

    ایرسا| شاید خیلی ازایرانی‌ها با “زندگی زیباست” خاطره خوبی نداشته باشند. زندگی زیباست فیلمی از روبرتو بنینیِ کمدین است که جایزه اسکار غیر انگلیس زبان را در هفتادویکمین دوره اسکار از چنگ بچه‌های آسمانِ مجید مجیدی در آورد.

    اما این اتفاق باعث شد خیلی از ایرانی‌ها به تماشای این فیلم ایتالیایی بنشینند. علاقه‌مندان سینما بعد از سال‌ها هنوز این فیلم را به یکدیگر معرفی کنند و از جرئیات صحنه‌هایش می‌گویند؛ از لبخند‌هایی که در طول ۲ ساعت تماشای فیلم زدند و احتمالا اشک‌هایی که ریخته‌اند.

    مخاطب یکی از سایت‌های نقد فیلم می‌نویسد «خیلی سال پیش دیدمش، ولی صحنه‌ها دقیقا در خاطرم مونده. کمتر فیلمی اینطور در ذهن میمونه» .

    مخاطب دیگری می‌گوید: «این فیلم رو من ۱۲ سال پیش از یکی از کانال‌های آلمان دیدم. آلمانی نمیدونم، ولی فیلم همون بار اول توی ذهنم برای همیشه نقش بست»!.

    از این فیلم به عنوان یکی از بهترین کمدی‌های تاریخ سینمای جهان نام برده می‌شود. در سال‌های اولیه اکران کاندید بیش از پنجاه جایزه از جشنواره‌های مختلف جهانی شد و هنوز مورد تحسین مخاطبان، منتقدان و جشنواره‌های جهانی است.

    چگونه
    زندگی زیباست life is beatifull

     

    محصول ۱۹۹۷

     

    مدت: ۱ ساعت و ۵۷ دقیقه

     

     

    کارگردان: روبرتو بنینی

     

    بازیگران: روبرتو بنینی، نیکولتا براسچی، جورجو کانتارینی، جوستینو دورانو، هورست بوخهولتس

    جوایز:
    برنده اسکار: بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، بهترین نقش اول مرد (روبرتو بنینی)، بهترین موسیقی (نیکولا پیوانی)

    نامزد اسکار:
    بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلمنامه‌ی اورجینال

     

    چگونه

    فیلم با این جملات آغاز می‌شود: این یک داستان ساده است، اما بازگو کردن آن کار ساده‌ای نیست. مثل تمام داستانها، این ماجرا پر است از غم‌ها و شادی‌ها…

     

    داستان فیلم:
    فیلم در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد. “گوئیدو”ی یهودی (با بازی بنینی) برای کار به شهر می‌رود و در آنجا با دختری آشنا می‌شود که قصد ازدواج با شخص دیگری دارد. او تمام سعی خود را می‌کند که قلب دختر را تسخیرکند. سرانجام آن‌ها ازدواج می‌کنند. اما این زوج و پسرشان به یک اردوگاه کار اجباری تبعید می‌شوند. اما گوئیدو نمی‌خواهد پسرش طعم جنگ را بچشد پس وانمود می‌کند که همه این کار‌ها فقط یک بازی است برای بدست اوردن یک جایزه.

    بنینی در گفتگویی راجع به قصدش از ساختن فیلم می‌گوید: «می‌خواستم زیبایی زندگی را در بدترین شرایط به مردم نشان بدهم».

    شخصیت فیلم حرف‌های خشن افسران نازی را به قوانین بازی‌ای که خودش خلق الساعه بوجود آورده، تبدیل می‌کند. انگار دنیای دیگری می‌سازد پر از شوخی و خنده و انرژی.

     

    چگونه شخصیت اصلی فیلم زندگی زیبا است حرف‌های خشن افسران نازی را به قوانین بازی‌ تبدیل می‌کند.

     

    گوئیدو با یک آرزو، همه چیز را تغییر می‌دهد؛ چیزی را غیب می‌کند و باعث دور ماندن آلمانی‌ها از “جاشوا”(پسرش) می‌شود، انگار که او قدرتی ماورائی دارد!

    گوئیدو به ما درس می‌دهد؟
    بر خلاف نیمه اول فیلم که سرگرم‌کننده، عاشقانه و جذاب است، نیمه دوم فیلم نمایشگر تلخی‌های زندگی تازه‌تشکیل گوئیدو است.  اما شخصیت اصلی گوئیدو اینجاست که خودش را نشان می‌دهد.

     

    گوئیدویی که کارگردان فیلم در گفتگویی با گاردین او را الگوی خودش می‌داند! «من دوست دارم شبیه گوئیدو باشم، او به عنوان یک مرد و یک پدر الگوی من است».

    در شرایط جدید گوئیدو نه تنها از دیدگاه شوخ و شنگش دست نمی‌کشد بلکه با استقامت بیشتر برای حفظ بنیان خانواده‌اش مبارزه می‌کند.

     

    چگونه

    به تمسخر گرفتن همه آنچه برای دیگران منفی یا تلخ به نظر می‌رسد، ویژگی است که بنینی آن را تا به آخر بعنوان بزرگترین مؤلفه فیلم به نمایش می‌گذارد.

    یکی از مخاطبان در مورد احساسش از فیلم می‌نویسد «فیلم همه چیز‌های مادی که برای ما بزرگ کردند رو دست می‌اندازه و مسخره نشون میده و در عوض چیز‌هایی که شاید ما بهش بی توجهیم رو به زیبایی جلوه میده».

    خود کارگردان در این مورد می‌گوید: «بهترین وسیله برای نفی یک موضوع، به استهزا گرفتن نکات غیر معقول آن است». «وقتی که به من می‌گویند کمدی نمی‌تواند تلخی و غم را توصیف کند و تراژدی و فاجعه را به تصویر بکشد، من ناراحت و آزرده خاطر می‌شوم».

    نیمه دوم فیلم “زندگی زیبا است ” تلخی‌های زندگی تازه‌تشکیل گوئیدو را نشان می‌دهد.

    به اعتقاد منتقدینی که محتوای فیلم را بررسی کرده‌اند گوئیدو نماینده انسانی نیست که اکنون در جهان حضور دارد، بلکه او نماد انسانی است که باید در این دنیا وجود داشته باشد. شاید در زندگی سخت و کُشنده‌ی ما آدمیان، این شوخ و شنگی و این دیگرگون جلوه دادنِ محیط برای لذت بردنِ بیشتر، کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشیم.

    با چه فیلم‌هایی مقایسه می‌شود؟
    فهرست شیندلر: تشبیه “زندگی زیبا است” به فهرست شیندلر بخاطر نشان دادن رفتار نازی‌ها با یهودیان در جنگ جهانی دوم است. برخی از مخاطبان هم با دید سیاسی به ساخت این فیلم نگاه کرده ان و و آن را ” مظلوم نمایی” یهودیان دانسته اند. اما خود بنینی می‌گوید: «شخصیت اصلی فیلم من یک یهودی است، که البته خودش هم خیلی به یهودی بودنش توجه ندارد»!

    فارست گامپ: تشبیه به زندگی زیباست بخاطر نمایش امید در هر دو فیلم است.

    فیلم‌های چارلی چاپلین: خود بنینی فیملش را متاثر از فیلم‌های چارلی چاپلین می‌داند. به گفته او «هر چیزی که کمدین‌ها انجام می‌دهند، به طور مسقیم یا غیر مستقیم، وام گرفته از چارلی چاپلین است. این فیلم علاوه بر دیکتاتور بزرگ به فیلم بچه (چارلی و پسر) نیز ارتباط دارد. زیرا این داستان محافظت از یک بچه است».

     

    چگونه

     

    جهش به سمت نسل چهارم مهندسی

    پیش‌بینی می‌شود فناوری‌های پیشرفته در چهار سال آینده بیشترین تاثیر را بر پروژه‌های مهندسی و توسعه محصول داشته باشند. کارشناسان مهندسی دیجیتال روش‌های جدید کار مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال را معرفی می‌کنند و نتایج این چشم‌انداز برای مدیران صنعت و سرمایه‌گذاران وسوسه‌انگیز است.

    هر روز تعداد بیشتری از سازمان‌ها گام‌هایی جهت بهره‎برداری از تکنولوژی‌هایی نظیر اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی برمی‌دارند.

    تنها ۲۰ سال پیش، فناوری‌هایی که اغلب تحت عنوان نسل سوم مهندسی از آن‌ها یاد می‌شد، از جمله طراحی سه‌بعدی کامپیوتری، شبیه‌سازی و مدیریت داده‌های محصول، به‌روزترین نوآوری‌ها به‌شمار می‌رفتند. در حال حاضر، این نوآوری‌ها به واسطه شکل‌گیری قابلیت‌های جدید از قبیل: ادغام و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از سراسر سازمان به کمک ابزار‌های کاربرپسند جهت تسریع چرخه توسعه، توسعه کارآمد محصولات و کسب اطمینان از کیفیت مطلوب مناسب و انطباق محصول با نیاز‌ها و کاربرد‌های موردنظر مشتری دیگر چندان نو نیستند. به دنیای مهندسی نسل چهارم خوش آمدید!

    مسابقه‌ای پیش‌رو است و در حال‌حاضر با سرعت فزاینده‌ای در حال شتاب‌گیری است. اما سازمان‌هایی که در پی جهش به این دنیای جدید هستند باید بر شش حوزه تمرکز داشته باشند. نخستین حوزه انتخاب چشم‌انداز و نقشه راه است. سه بعد دیگر فنی هستند: پلت‌فرم‌های داده، معماری نرم‌افزار و ابزار‌های دیجیتال.

    امکانات و مهارت‌های پیشرفته یکی دیگر از این حوزه‌ها است که جهت تحقق نتایج مطلوب ضروری است و شیوه‌های جدید کار به‌طور خاص ایجاد محیط‌های کاری چابک در سازمان نیز آخرین حوزه است. بسیاری از سازمان‌ها در حال‌حاضر در یکی از این حوزه‌ها مشغول فعالیت هستند. فاتحان نیز در تمامی شش حوزه اقدامات قابل‌توجهی انجام داده‌اند.

    گذار به مهندسی نسل چهارم (۴.۰)

    عوامل متعددی در شکوفایی نسل چهارم مهارت‌های مهندسی ایفای نقش می‌کنند. یکی از این عوامل پیشرفت در قدرت پردازش سازمان است، فناوری هر روز بیش از گذشته توانایی پردازش داده‌های بیشتر و انجام شبیه‌سازی‌های پیچیده‌تر را ممکن می‌سازد. فناوری اینترنت اشیا دستگاه‌های مجهز به سنسور‌ها و مانیتور‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند تا پردازنده‌ها اطلاعات را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر پردازش کنند.

    هوش مصنوعی بهینه‌سازی طراحی را به‌ویژه در بخش تولید افزوده (یا چاپ سه‌بعدی) خودکار کرده است، چراکه دیگر فرآیند‌های الگوریتمی هدایت‌شده آن به واسطه قرارداد‌های مهندسی محدود نمی‌شوند.

    این نوع پیشرفت‌ها نه‌تن‌ها کارآیی بیشتر ماشین‌ها بلکه بهبود و افزایش همکاری میان انسان‌ها را منجر شده‌اند. فناوری‌های مبتنی بر پردازش ابری امکان همکاری بهتر ما را فراهم می‌کنند. دسترسی آزاد زمینه کاهش یا حذف محدودیت‌ها در استفاده از اطلاعات، نوآوری و طراحی را فراهم می‌کند، به این ترتیب دسترسی سریع‌تر و گسترده‌تر به محیط و ابزار‌های شغلی از منابع مختلف میسر می‌شود.

    شیوه‌های چابک کار از ابزار‌های جدید و اشکال پیشرفته کار تیمی و همچنین همکاری برای افزایش سرعت و انعطاف‌پذیری بهره می‌برد. این یک ترکیب قدرتمند است. بررسی‌ها حاکی از آن است شرکت‌هایی که موفق به پیاده‌سازی مناسب نسل چهارم مهندسی شده‌اند، می‌توانند زمان حضور در بازار را تا چهار برابر بهبود بخشند و البته در انطباق‌پذیری بیشینه با نیاز‌های مشتری نیز موفق عمل می‌کنند، اما این تغییر یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد.

     

    جهش به سمت نسل چهارم مهندسی

     شش مولفه کلیدی این نسل

    حرکت به سوی نسل چهارم مهندسی مستلزم تلاش واقعی برای جایگذاری بلوک‌های لازم در محل مناسب است. منافع قابل‌توجهی در نتیجه توانمندسازی تیم‌های مهندسی به واسطه توسعه پلت‌فرم‌ها، ابزار‌ها و قابلیت‌ها و همچنین دسترسی گسترده به داده‌ها و استقرار شیوه‌های چابک کار نصیب سازمان می‎‌شود. اکثر سازمان‌ها به جذب یا تقویت منابع و توانایی‌های خود در هر حوزه نیاز مبرم پیدا خواهند کرد.

    ۱. تعیین چشم‌انداز و نقشه راه روشن

    یک برنامه خوش تعریف اولویت‌بندی و زمان‌بندی پیاده‌سازی طرح‌های دیجیتال و سایر طرح‌های پیشنهادی را برای سازمان میسر می‌سازد. اولین گام اتفاق‌نظر پیرامون مجموعه‌ای از طرح‌های پیشنهادی و ابتکارات است که به اندازه کافی برای اعمال تغییر در عملیات و در افزایش حداکثری منابع موجود سازمان تاثیرگذار هستند.

    در قدم بعد، سازمان باید برای هر طرح پیشنهادی یک طرح کسب‌وکار تدوین کند و اهداف، اولویت‌ها و زمان‌بندی‌های قابل‌اجرا را تعیین کند. این جدول زمانی باید هم‎افزایی لازم را در استفاده از منابع بین پروژه‌ای و در جلوگیری از هدر رفت آن‌ها با یک دید کلی از وابستگی‌های طرح‌های پیشنهادی و ترسیم مسیر بحرانی برای اتمام کار در نظر داشته باشد.

    ۲. پلت‌فرم‌های داده

    دسترسی به اطلاعات محصول و دسترسی به داده‌های باز برای مهندسان به‌منظور افزایش و بهبود بهره‌وری ضروری است. سازمان‌های موفق، اطلاعات مربوط به کاربرد محصول را برای بهبود طراحی و نگهداری از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها حلقه‌های بازخورد خودکاری را ایجاد می‌کنند که داده‌های تشخیصی و برگرفته از سنسور را گردآوری می‎کنند تا بتوان در آینده از آن‌ها برای تعمیر و نگهداری محصول و رفع مشکلات طراحی محصول استفاده کرد. این سازمان‌ها همچنین دسترسی به داده‌های باز را برای مهندسان فراهم می‌کنند که منجر به کاهش بار اجرایی و تاخیر در توسعه محصول می‌شود.

    ۳. معماری نرم‌افزار

    روش‌های بهبود یافته جمع‌آوری داده و دسترسی آزاد به اطلاعات به‌طور معمول نیازمند بازطراحی معماری نرم‌افزار سازمان است. امروزه مدیران به این منظور چندین اصل مشترک را دنبال می‌کنند. آن‌ها با رعایت اصل «یک بار بنویس و در همه شرایط استفاده کن» امکان استفاده انعطاف‌پذیر از ویژگی‌های جدید را فراهم می‌کنند.

    ۴. ابزار‌های دیجیتال

    مهندسین امروز می‌توانند علاوه‌بر روش‌های طراحی به کمک رایانه، از ابزار‌هایی مانند مدل‌های دیجیتال برای شبیه‌سازی ویژگی‌ها و عملکرد محصول و در نتیجه رفع نیاز به تولید مدل‌های فیزیکی استفاده کنند. مهندسان می‌توانند به کمک نمونه‌سازی سریع، آزمایش و فرآیند‌های حل مساله مشکلات طراحی را قبل از رسیدن به مرحله تولید فیزیکی شناسایی و رفع کنند. علاوه‌بر این، ابزار‌های دیجیتال استفاده از روش‌های جدید همکاری مجازی را امکان‌پذیر می‌کنند.

    ۵. توانمندی‌ها و مهارت‌های پیشرفته

    بهره‌گیری از ابزار و تکنیک‌های دیجیتال نیاز سازمان به جذب و حفظ نیرو‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته و مهارت‌های تخصصی مانند متخصصان داده و معماران نرم‌افزار را پررنگ‌تر از پیش خواهد کرد. تجربه نشان داده است سازمان‌ها بسته به آرمان‌های خود و میزان شکاف موجود میان این آرمان‌ها و توانایی‌های فعلی‌‎شان رویکردی را برای به دست آوردن یا تقویت قابلیت‌های خود اتخاذ می‌کنند.

    ۶. رو‌ش‌های چابک کار

    بلوک نهایی ساختمان مهندسی ۴.۰ که مهم‌ترین مولفه آن به‌شمار می‌رود شامل اتخاذ رویکردی چابک نسبت به طراحی و توسعه محصول است. در عصر دیجیتال، سازمان‌ها باید پیاده‌سازی طرح‌های ابتکاری، رفع تاخیر‌های پرهزینه و بهبود مستمر تجربه خرید مشتری را بهبود بخشند. چابکی که بر تیم‌سازی متقابل و یک رویکرد سریع تکراری مبتنی است، دارای پیشینه‌ای مثبت در این زمینه است. سازمان‌ها می‌توانند پیچیدگی عملیات داخلی را از این طریق کاهش دهند و فرصت‌های قابل توجهی برای کاهش زمان چرخه، طراحی محصولات بهتر و افزایش روابط مشتری ایجاد کنند.

    موانع

    هرکدام از مولفه‌های اشاره شده به‌طور خودکار نیرویی قدرتمند برای افزایش بهره‌وری و تحقق نتایج بهتر هستند. اما تجربه نشان داده است هنگامی که سازمان‌ها سعی می‌کنند به‌طور همزمان به استقبال تغییر در ابعاد مختلف بروند، اغلب با مقاومت سازمانی و برخی محدودیت‌های رایج دیگر روبه‌رو می‌شوند.

    علاوه‌بر این، شناسایی و جذب کارکنانی که دارای قابلیت‌های دیجیتال مورد نیاز هستند، می‌تواند برای شرکت‌هایی که در این زمینه تجربه نداشته و یا سابقه کمی دارند، چالش‌برانگیز باشد. به‌طور قطع هر سازمانی در این راستا مسیر سختی پیش رو دارد، اما نباید این اصل را فراموش کرد که استعداد، استعداد را جذب می‌کند.

    سازمان‌هایی که در حال حاضر این استعداد‌ها را در اختیار ندارند، از دو بعد مختلف به چالش کشیده می‌شوند، چرا که هم باید برای کسب مهارت‌های مورد نیاز از قبیل: تخصص دیجیتال در سطوح مختلف سازمانی تقلا کنند و هم با دیگر سازمان‌هایی که بر تکنولوژی‌های روز تمرکز دارند، وارد رقابت شوند.

    البته، سازمان‌ها در کوچ از معماری سنتی و یکپارچه خود به فناوری‌های دیجیتال و همزمان حفظ تداوم کسب‌وکار نیز با مشکل مواجه هستند. آن‌ها باید بین نیاز به تغییر فناوری (و همچنین مدل‌های توسعه محصول و عملیات) با نیاز به مدیریت کسب‌وکار خود توازنی قابل قبول ایجاد کنند.

    تغییرات بزرگ، نتایج بزرگ

    اکثر سازمان‌ها باید تغییرات بزرگی در نحوه عملکرد خود در قبال پذیرش نسل چهارم مهندسی ایجاد کنند، اما این تغییرات به زمان بیشتری نیاز دارند. یکی از خودروساز‌های برتر، مطالعه‌ای جامع برای شناسایی نقاط درد سرنشینان و ناهمواری‌های جاده‌ها برای بهبود طراحی و عملیات مهندسی خود انجام داد.

    نتایج این بررسی به یک برنامه تحول عظیم ختم شد که شامل تغییر در سیستم‌های دیجیتال و نرم‌افزاری و همچنین استفاده از رویکرد‌ها و روش‌های جدید عملیاتی در زمینه‌های مختلف، از جمله نحوه استفاده از داده‌ها در طراحی، نحوه همکاری‌ها بین واحد‌های مختلف و نحوه استفاده از ابزار‌های مجازی‌سازی، هوش‌مصنوعی و شبیه‌ساز‌های جدید محصول بود.

    این شرکت ۱۹ تغییر موفق را عملیاتی کرد و دو تا چهار برابر بهبود در زمان چرخه توسعه را تحقق بخشید. با استفاده از ابزار‌های دیجیتال، این سازنده خودرو توانست حدود ۴۰ درصد از مشکلات موجود در فرآیند طراحی فیزیکی را از بین ببرد.

    نسل چهارم مهندسی به سرعت غیر قابل باوری به یک مزیت رقابتی برای سازمان تبدیل خواهد شد. از آنجا که فناوری‌های دیجیتال در زمینه بهبود سرعت کسب‌وکار همواره در حال پیشرفت هستند در نهایت منجر به گسترش توانمندی‌های سازمان‌ها می‌شوند.

    با توجه به پیچیدگی گذر به نسل چهارم مهندسی و زمان مورد نیاز برای تحقق آن، سازمان‌های مختلف در تقلای آغاز سفر به دنیای جدید مهندسی هستند، این در حالی است که آن‌ها هنوز از مزیت‌های رقابتی ممتاز برای ادامه حضور در بازار‌های هدف خود برخوردارند.

    ترجمه: فریبا ولیزاده

    منبع: جی بی سی

    شرکت ماموت خودرو شرایط دور جدید پیش فروش فولکس واگن پاسات را اعلام کرد.در اطلاعیه ی این شرکت قیمت پاسات برابر با ۳۰۸ میلیون تومان عنوان شده است که نشان از افزایش ۵میلیون تومانی در بهای این خودروی آلمانی دارد. بر اساس بخشنامه جدید، شرایط فروش پاسات با تحویل ۳۰ روزه از صبح دیروز آغاز شده است. فولکس واگن پاسات ۲۰۱۸ با پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۸لیتری توربو در ایران عرضه می‌شود. این پیشرانه، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد.

    طرح جدید فروش فولکس پاسات اعلام شد

    از جمله امکانات این سدان آلمانی می‌توان به کمربندهای سه نقطه‌ای و پیش کشنده برای تمام سرنشینان، ۹ کیسه هوا، صفحه کیلومتر دیجیتال پیشرفته (کلاستر)، کروز کنترل، سقف پانوراما به همراه سانروف، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب به همراه ماساژور، فرمان برقی با روکش چرم همراه با کنترل سیستم صوتی، امکان تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم اتوماتیک خاموش / روشن خودرو، جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته به همراه سیستم پارک خودکار و سنسور کنترل فاصله اشاره کرد.

     

    تازگی‌های انسانی

     

    ایندی‌وایر دیوید| ارلیچ، «اوسامو» و همسرش یعنی «نوبویو» دیگر نمی‌توانند با هم رابطه داشته باشند. این زوج قصه با نام خانوادگی «شیباتا» که تا حدودی می‌توان گفت: شاغل هستند، در یک خانه زوار در رفته در پست‌ترین نقطه توکیو ساکن هستند، در کنار پسر نوجوان‌شان یعنی «شوتا» (با بازی «جیو کایری»)، خواهر کوچک‎تر نوبویو (با بازی «ماتسوکا مایو»)، و مادربزرگ فرتوت آن‌ها که پول حاصل از بازنشتگی او است که خانواده را سر پا نگه داشته.

     

    این آلونک کوچک و رنگ و رو رفته به سختی می‌تواند محل سکونت آن‎ها و تمامی چیز‌های آن‌ها باشد. جعبه‌های مختلف و اسباب بازی‌های قدیمی در هر سو پیدا می‏شود، انگار که همه ترجیح می‌دهند در این وضع خرابی که به وجود آورده‌اند زندگی کنند تا آن که به یاد چیز‌هایی بیفتند که از دست داده‌اند. حتی اگر اوسامو و نوبویو «وقت» همخوابگی را هم داشتند، جایی برای آن‌ها وجود نداشت.

    ولی آن‌ها عاشق هم هستند، و راه‌های دیگری را برای ابراز علاقه به یکدیگر پیدا می‌کنند. اوساما با لبخند شیطانی‌اش می‌گوید: «قلب‌های ما به هم متصل است»، او این را می‌گوید و می‌خندد و این تفکر را جایی در بین آن کوهی از خرت و پرت‌هایی که در آن خانه جمع کرده‎‌اند مدفون می‌کند. او شاید انکار کند، ولی غلط هم نمی‌گوید.

    خانواده شیباتا از جهات مختلفی به هم متصل‌اند: عشق، پول، تنهایی، زخم‌ها، پول (به این یکی باید دو بار اشاره می‌شد). همچنین، باید به خرده عادات دزدی آن‌ها هم اشاره شود: اوسامو و شوتا عادت دارند تا در کنار هم چیز‌ها را بدزدند، این دو نفر قبل از هر سرقت هم با هم درگیری دارند؛ و این چیز خوبی است که شیباتا‌ها انقدر با هم تفاهم دارند، چرا که تمامی این‌ها در طی فیلم معجزه آسای «هیروکازو کورئیدا» یعنی «دزدان فروشگاه»، که در بین بهترین آثار درام این نویسنده و کارگردان که به شکلی فریبنده، دلربا و پویا در مورد نیرو‌هایی که باعث برجای ماندن یک خانواده می‌شود هم قرار می‌گیرد، به شدت مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

    او که به خوبی دوران نقاهت خود پس از یک هجوم نه چندان بافرجام به ژانر]فیلم گذشته او را پشت سر گذاشته، به همان انسان‌گرایی زیبای خود بازگشته که او را تبدیل به یکی از توانمندترین کارگردانان ۲۵ سال گذشته کرده بود، و همچنین آن نگرانی‌های والدینی که اغلب باعث می‌شود تا مردم او را وارث خلف «ازو» بدانند؛ و با این حال، «دزدان فروشگاه» سرشار از آن غرایز قاتل است که برخی از آثار محبوب‎‌ترین کارگردانان معاصر ژاپن از آن بی‌بهره بودند.

    اگرچه در اکثر اوقات نیمه اول فیلم شاهد همان اتفاقات و روند گرم «خواهر کوچک ما» (Our Little Sister) هستیم، ولی در ملودرام غم‌انگیزی که نیمه دوم فیلم را تشکیل می‌دهد همان حس حزن‌آوری را خواهیم داشت که در پایان «پسر کو ندارد نشان از پدر» (Like Father, Like Son) و اگر زمان را به عقب برگردانید، در آن اثر اجتماعی – رئالیسم او در سال ۲۰۰۴ یعنی «کسی نمی‌داند» (Nobody Knows) دیده بودیم و حالا یک فیلم جدید از «کورئیدا» را داریم که به وضوح به مسائلی، چون تنهایی و تعلق نداشتن به هیچ کس، در عین آن که به شکلی اسف‌بار در کنار هم هستیم را مطرح می‌کند.

     

    تازگی‌های انسانی

    ما اوساما (با بازی «فرانکی لیلی») و شوتا را پس از انجام یکی از آن جرایم کوچک‌شان ملاقات می‌کنیم، ولی داستان اصلی عملا تا وقتی که آن‌ها یک دختر پنج ساله به اسم «جوری» (با بازی «ساساکی میو») را پیدا می‌کنند، کسی که در نزدیکی آپارتمان آن‌ها رها شده است. جوری پرحرف‌ترین دختر دنیا نیست، ولی زخم‎های موجود روی تن او حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این اشتباه اوسامو بود اگر او را با خود به خانه «نمی‌برد»، و ساده است که بدانیم چرا نوبویو (با بازی «اندو ساکورا») پیشنهاد می‌دهد که دختر مدتی با آن‌ها بماند. اگر به دنبال اخاذی نباشید این کار آدم ربایی محسوب نمی‌شود، نه؟

     

    در کنار آن، یک عقیده احساسی، اما عقلانی هم وجود دارد که می‌گوید چیز‌ها (و آدم‌ها) باید متعلق به کسانی باشند که بیش از بقیه آن‌ها را می‌خواهند؛ و خانواده شاباتا عاشق جوری است. با تردید، ولی واقعی.

     

    البته، این شاید به خاطر آن است که او ذاتا یک دزد است، مغازه داران هیچ گاه به او شک نمی‌کنند، و هر وقت هم که متوجه کار او شوند به جای مجازات به او یک شکلات مجانی می‌دهند. در نهایت، به هر حال، جوری همان قدری که یک شخصیت مستقل است یک آچار فرانسه هم محسوب می‎شود، چرا که فیلمنامه صبورانه و پربار کورئیدا از او برای تاثیرگذاری روی برخی از اعضای خانواده جدیدش هم استفاده می‌کند.

    همه با این که مردم چطور به آن‌ها نگاه می‌کنند درگیر هستند، برخی البته بیشتر جانب ادب و اعتدال را رعایت می‌کنند.

     

    «آکی» وضع نابسامانی دارد و تقریبا به عنوان یک تن‌فروش امرار معاش می‌کند. نوبویو در سر کار مورد توجه مردان مختلفی است و آن هم نه به شکلی جالب. مادربزرگ هم به نوعی خود را در همه این‌ها مقصر می‌داند، و در مورد او قضیه پیچیده‎‌تر از چیزیست که در ابتدا به نظر می‌رسد. (با کمی فکر بیشتر، آن «حقوق بازنشستگی» کمی مشکوک به نظر می‌رسد…)

    و مهم‌تر از همه، اوسامو به شوتا از یک زاویه جدید و برعکس بقیه نگاه می‌کند. چرا بچه او را «پدر» صدا نمی‌زند؟ یا باید به او اجازه تحصیل در مدرسه دولتی را داد؟ تمامی این سوالات و راز و رمز‌ها – و خیلی‌های دیگر – به شکلی هنرمندانه و با ظرافت در هم تنیده شده است که باور آن سخت است چگونه فیلم ما را در حالی که فکر می‌کنیم یک جای کار می‎لنگد به یک گوشه کم سر و صدای زندگی می‌برد. یک چیز دردناک، ولی درست و به شدت زیبا، اما در قالب چیزی از بین رفته و شکسته.

    کورئیدا به عنوان یک استاد در زمینه کشیدن یک خط باریک میان ستیز و تبدیر، توانسته تا این درام را بدون آن که ذره‌ای به حقیقت وجودی‌اش لطمه بزند از این رو به آن رو کند. اگر «دزدان فروشگاه» ۹۰ دقیقه ما را درگیر رویا‌های روزانه و مصائب شخصیت‌هایش می‌کند، ۳۰ دقیقه پایانی آن‌ها را در هم می‌تابد و سپس از دل هم بیرون می‌کشد، تا جایی که آخرین قطره از انسانیت در خانواده شیباتا هم خشک می‌شود.

    این یک لحظه تاثیرگذار در میان لحظات تاثیرگذار فیلم است؛ تنها پس از بازنگری، وقتی که همه اشک‎ها خشک شده است، شما می‌توانید از «کورئیدا» به خاطر این نمایش بی آلایش و بی‌زرق و برق ممنون باشید، یا به خاطر راه باکلاسی که او بازیگران را در طی سخت‌ترین لحظات هدایت می‎کند تا چنان فضای مرده‎ای در فیلم وجود داشته باشد.

     

    شما می‌توانید این حس را داشته باشید که گروه بازیگران او خودشان را روی صحنه پیدا می‌کنند، و سپس درست به مانند وقتی که به یک منزل جدید نقل مکان می‌کنید، به آن عادت می‌کنند. آن‌ها همگی با روح بازی می‌کنند و، ما این فرصت را می‌یابیم که روح برهنه آن‌ها را ببینیم.

    «دزدان فروشگاه» شاید آن جاه طلبی که «کورئیدا» در «مابوروسی» (Maborosi) داشت را نداشته باشد، یا فاقد آن تصورات روح‌انگیز او در «پس از زندگی» (After Life) باشد، ولی آن کم و کاستی‌هایش را در تازگی‎های انسانی‌اش جبران می‌کند. این فیلم هیچ گاه اهل پند و موعظه نیست، چرا که فیلمی گیرا در مورد انسان‎های طر شده است، و چیز‌های زیبایی که بین آن‌ها گم شده و پیدا می‌شود، این فیلم از مخاطبان‌اش می‌خواهد که به جایی که به آن تعلق دارند، و چیز‌هایی که به آن‌ها تعلق دارند فکر کنند. شما خانواده خود را انتخاب نمی‌کنید، ولی خانواده همچنان و همچنان، برای هر روز و هر روز یک انتخاب باقی می‌ماند.

    منبع: سایت نقدفارسی

    مترجم: دانیال دهقانی

    چرا با آنکه می‌دانید برخی عادات بد هستند، اما همواره انجام شان می‌دهید؟

     

    ایرسا| همه ما می‌دانیم برخی عادات مانند مصرف غذای‌های ناسالم، سیگار کشیدن و ورزش نکردن رفتار‌هایی هستند که مانع افزایش رفاه و کیفیت زندگی عمومی می‌شوند. یافته‌های مطالعه‌ای که توسط دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) ایالت متحده انجام شده بود نشان می‌داد در سال ۲۰۰۰ این عادات بد عامل اصلی نیمی ازمرگ و میر در ایالات متحده بوده است که جزئیات این مطالعه به شرح زیر است:

    • توتون و تنباکو: ۴۳۵،۰۰۰ (۱۸.۱ ٪ از کل مرگ و میر ایالات متحده)
    • عدم فعالیت ورزشی و رژیم غذایی ناسالم: ۴۰۰،۰۰۰ (۱۶.۶%)

    با وجود اینکه می‌دانید عادت‌های بد برای سلامتی زیان آور هستند، چرا همچنان آن‌ها را ادامه می‌دهید؟ ترک کردن رفتار‌های بد مانند ورزش نکردن، سیگار کشیدن، جویدن ناخن‌ها و غیبت کردن هر چقدر سخت باشد، اما امکان پذیر است. شما با اراده و پشتکار قوی، پشتیبانی آدم‌هایی که در زندگی تان هستند و برنامه ریزی واقع بینانه قادر خواهید بود به هر چیزی که می‌خواهید برسید.

     

    تحقیقات نشان می‌دهند که بین دو تا هشت ماه زمان لازم است تا عادات جدید در زندگی شما شکل بگیرند. این موضوع نشان می‌دهد که انجام این کار زمان بر است و عادت‌ها نمی‌توانند طی یک شب ایجاد یا ترک شوند. فرآیند تغییر کردن باید با نقشه و عمل کردن همراه باشد.

    چرا در برابر عادت‌های بد نمی‌توانید مقاومت کنید!
    اکثر افراد با اینکه می‌دانند بسیاری از رفتار‌ها خوب نیستند، اما به دلایل گوناگونی چنین رفتار‌هایی را ادامه می‌دهند.

    آیا عادات بد، حس راحتی را منتقل می‌کنند!
    ابتدایی‌ترین نیاز ما تجربه احساس راحتی و انجام هر آنچه که منجر به دستیابی به حس آرامش می‌شود است. هر کاری که انجام می‌دهید، یک هدفی در پشت آن دارید، حتی اگر انجام عملی آگاهانه نباشد، مطمئنا همچنان مقصودِ پنهان راحتی است. مغز ما به صورتی عجیب به دنبال نتیجه‌ای مطلوب است به همین منظور پس از دستیابی به نتیجه مورد نظر احساس راحتی می‌کند. حس راحتی با آزاد شدن دوپامین و هورمون شادی همراه است. این باعث می‌شود هر کاری انجام دهید تا این حس خوب را دریافت کنید.

    این مسئله نشان می‌دهد که چرا همچنان به عادت‌های بد رفتاری می‌پردازیم و چرا باز داشتن خود از انجام چنین اعمالی بسیار دشوار است، آن‌ها را مناسب و راحت می‌دانیم و اساسا خود را در “منطقه‌ای ایمن” می‌پنداریم. با توجه به آنچه که می‌دانید برای شما زیان آور است، اما برای دستنیابی به نتیجه مطلوب (آرامش) همچنان انجامش می‌دهید.

    به عنوان نمونه سیگار کشیدن در سر کار به معنای استراحتی کوتاه است و با آزادی عمل و حس راحتی مرتبط است.

    افراد همچنان به دنبال توجیه‌های اجتماعی برای رفتار بد خود هستند. اگر تعداد زیادی از افراد یک جامعه آن عمل را انجام دهند، می‌گویند من نیز به دلیل مشابه این عمل را انجام می‌دهم. یافتن عادات بد اجتماعی به هیچ عنوان توجیه مناسبی برای رفتار و عادات نادرست نیست.

    همچنین به دنبال نمونه‌هایی هستید که عادات بد شما را تصدیق کند مانند، “پدربزرگ من هر روز سیگار می‌کشید و تا ۹۰ سالگی بدون هیچ مشکلی زندگی کرد. ” ذهن ما دوست دارد شواهدی پیدا کند که تمامی تصمیمات خوب یا بد ما درست است.

    نتیجه
    اکثر افراد از عواقب عادات بد تا حدی آگاه هستند. هشدار‌ها بر روی تمامی پاکت سیگار‌ها درج شده است. دولت‌ها قوانینی برای تغذیه سالم از طریق تبلیغات و برنامه‌های تلویزیونی اتخاذ کرده اند. حال فکر می‌کنید عواقب دراز مدت عادات بد می‌تواند چه چیز‌هایی باشد؟

    • سرطان، آسیب‌های سلولی و سایر بیماری‌ها
    • افسردگی
    • عدم توانایی جسمی، بی حالی و خستگی مداوم
    • افزایش مشکلات فیزیکی

    بسیاری از این عواقب می‌توانند به تدریج معنای واقعی به خود بگیرند و بعد‌ها متوجه تصمیمات اشتباه خود خواهید شد. در حقیقت با توجه به تصمیماتی که در حال حاضر می‌گیرید، می‌توانید سلامت بدن خود را تقویت و تضمین کنید.

    چگونه می‌توان عادات بد را ترک کرد
    ترک عادت‌هایی که با آن‌ها برای مدت زیادی زندگی کرده ایم، مطمئنا سخت است. برخی مواقع استرس عامل اصلی عادت بد است، راه حل مسئله بستگی به برنامه ریزی و توانایی ذهن دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتور‌ها در ترک عادات بد و ناپسند، تصمیم و اراده می‌باشد. ما باید از خود اراده نشان دهیم و در راه ترک عادت صبر و استقامت پیشه کنیم. به طور خلاصه در اینجا چند راه حل به اختصار توضیح داده شده اند:

    • در ابتدا عادات بد را بیابید و اینکه چه زمانی آن‌ها را انجام می‌دهید، چه چیزی باعث ایجاد چنین رفتار‌هایی می‌شود؟ آیا ناشی از تصمیم ناخود آگاه است؟ سوال اصلی در وهله اول این است که چرا این عادت‌ها را گسترش داده اید.

    • در مرحله دوم، به خودتان تعهد دهید که این عادت بد را متوقف کنید. در حال حاضر می‌دانید منشا اصلی ایجاد چنین رفتار‌هایی چه هست و می‌توانید رفتاری مثبت را جایگزین آن کنید. به عنوان مثال، بعد از سپری کردن روزی سخت، تنقلات برای عصرانه خود در نظر می‌گیرید در حالی که می‌توانید به عنوان قدر دانی از خودتان یک میان وعده سالم داشته باشید.

    • در مرحله سوم، ثابت قدم عمل کنید. کلید اصلی ایجاد عادات جدید ثابت قدمی است. بله، در ابتدا سخت خواهد بود. اما مغز شما با روش‌های جدید انجام کار‌ها تا زمان دستیابی به حس آرامش ساز گار خواهد شد.

    همه چیز در این باره است که مثبت بیاندیشید و درست عمل کنید. در حقیقت عادات خوب برای بالا بردن کیفیت زندگی شکل می‌گیرند.

    منبع: lifehack
    ترجمه: وب‌سایت ایرسا

    دانلود آهنگ تیتراژ سریال بچه مهندس رضا صادقی

    موزیک سریال دیدنی و تماشایی بچه مهندس با صدای هنرمندان رضا صادقی بنام بی تو

    شعر : اسحاق انور / آهنگسازی : غلامرضا صادقی / تنظیم کننده : حمید اکبرزاده

    Download New Song BY : Reza Sadeghi – Bi To With Text And Direct Link In UpMusic

    Reza Sadeghi Bi To دانلود آهنگ تیتراژ سریال بچه مهندس رضا صادقی

    متن آهنگ بی تو رضا صادقی

    ♪♪♫♫♪♪♯

    یه عمره مثل چشمای ستاره خواب و بیدارم یه عمره ماه پشت ابر و من دلتنگ دیدارم
    یه عمره میکشم با گریه ناز آرزوهامو بگو تا فصل لبخندت چقدر گریه بدهکارم

    ♪♪♫♫♪♪♯ آهنگسازی : غلامرضا صادقی ♪♪♫♫♪♪♯

    تو اون حرفی تو اون رازی که با مردم نمیشه گفت بگو ای راز سربسته تورو تا کی نگه دارم
    ♪♪♫♫♪♪♯ یه عمره پای عشقت لحظه هامو زندگی کردم برای مردنم یک لحظه دیدار آرزو دارم آرزو دارم آرزو دارم ♪♪♫♫♪♪♯
    بی تو دنیا دیگه جایی واسه موندن نداره این پرنده آسمون داره ولی شوق پریدن نداره

    UpMusicTag دانلود آهنگ تیتراژ سریال بچه مهندس رضا صادقی

    آروم آروم شب و روزامو دارم سر میکنم آخه این کوچه ی بن بست که دویدن نداره
    ♪♪♫♫♪♪♯ آروم آروم شب و روزامو دارم سر میکنم آخه این کوچه ی بن بست که دویدن نداره ♪♪♫♫♪♪♯
    بی تو دنیا دیگه جایی واسه موندن نداره

    ♪♪♫♫♪♪♯

    آهنگ تیتراژ سریال بچه مهندس رضا صادقی

    منبع ( source ) : دانلود آهنگ تیتراژ سریال بچه مهندس رضا صادقی

    ایرسا| رشد ده درصدی فروش فولکس در اروپا و چین موجی از امیدواری درخصوص ماندگاری این برند در صدر جدول بزرگترین خودروسازان جهان را بوجود آورده است. این شرکت با مجموعه‌ای برندها مثل اسکانیا، آئودی، پورشه، سئات و اشکودا موفق شده در ماه آوریل بیش از ۹۲۷ هزار دستگاه خودرو در سرتاسر جهان به فروش رساند و مجموعا با رشد تقاضایی به میزان ۱۰ درصد مواجه شود.

    فروش فولکس از 3.6میلیون دستگاه گذشت

    به گزارش ایرسا، طبق گزارش وب‌سایت اتوموتیو نیوز اروپا،این شرکت در سه بازار بزرگ خود یعنی چین، اتحادیه اروپا و آلمان به ترتیب با ۱۲، ۹٫۵و ۱۲ درصد افزایش تقاضا روبرو شده است. این در حالی است که رشد فروش فولکس در بازار بزرگ آمریکا تنها ۳٫۲ درصد رشد داشته است. در بین مجموعه‌ای از برندهای اقتصادی، تجاری و لوکس برند سئات با ۲۱ درصد بیشترین رشد را داشته است.

     فروش فولکس از 3.6میلیون دستگاه گذشت

    آئودی، پورشه، اشکودا، اسکانیا و فولکس واگن هم به ترتیب با ۳٫۱، ۲٫۵، ۱۰، ۸ و ۱۱ درصد وضعیت خوبی را در زمینه رشد فروش ماه اخیر میلادی به ثبت رسانده‌اند. جالب‌ترین نکته در مورد آمارهای سال ۲۰۱۸ فولکس کل فروش ۴ ماهه این شرکت است که با رشدی ۸٫۱درصدی درمقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷، به بیش از۳٫۶ میلیون دستگاه رسیده است.

    دانلود آهنگ جدید پازل بند داستان

    سوپرایز آپ موزیک ترانه داستان از پازل بند به همراه تکست و کیفیت 320 و 128

    از فصل و آلبوم جدید فصل عاشقی کار جدید گروه پازل

    شعر : محمد بیرانوند / آهنگسازی : عماد طغرایی

    Exclusive Song: puzzleband – “Dastan” With Text And Direct Links In UpMusic

    qwe 3 دانلود آهنگ پازل بند داستان

    متن آهنگ داستان پازل بند

    زیاد که باشی زیادی میشی

    ♫♫

    من بد نبودم تو داری میشی

    ♫♫

    هیچوقت این احساس بهت نمیساخت

    ♫♫

    دلم میخواست دلت نمی ساخت

    ♪♪♫♫♪♪♯

    توضیحات تکیمیلی گروه پازل بند در اینستاگرام :

    سلام پازلی های عزیز ✋🏻
    .
    “داستان”

    تیزر اولین آهنگ از فصل جدید کاریِ ما ( فصل عاشقانه ❤💔❤) به اسم ( داستان ) تقدیم به شما . …..
    به زودی منتظر پخش “ داستان “ باشید ❤.
    .
    ممنون از آهنگساز این کار دوست عزیزمون (عماد طغرایی) و همچنین ترانه سرای این کار (محمد بیرانوند)بابت همراهی با ما در تولید این آهنگ …❤❤

    منبع ( source ) : دانلود آهنگ پازل بند داستان

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت شرکت ایرسا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس